Oritilausten ehdot
Tilaamalla Oriasema Helasuolta astutuksen, hyväksyt seuraavat ehdot:
Oriaseman kausi
Oriaseman kausi 2023 on 15.4-31.8. Toukokuun alusta (2.5->) eteenpäin voimme ottaa tammoja siemennettäväksi myös oriasemallemme.
Astutuksen varaus ja tilauslomake
Varaa astutus maksamalla se kätevästi Helasuon nettikaupan kautta. Lisää tamman nimi tilauksen lisätiedot kohtaan. Astutusmaksun suorittamisen jälkeen saat tilauslomakkeen linkin selaimeen sekä sähköpostiisi, täytä se mieluusti heti.
Maksutapa
Kaikki maksut maksetaan Oriasema Helasuon nettikaupan kautta. Maksutapoina on Paytrailin maksutavat: verkkopankit, pankki- ja luottokortit, MobilePay, Lasku, Osamaksu ja Joustomaksu.
Astutusmaksut
Astutusmaksu maksetaan varatessa ennen ensimmäistä astutusta. Astutusmaksu kattaa koko kauden.
Tiineysmaksut
Orien tiineysmaksut on maksettava seuraavasti:
– Tamma astutettu 1.4 – 31.5 -> tiineysmaksu maksettava 1.8 mennessä
– Tamma astutettu 1.6 – 30.6 -> tiineysmaksu maksettava 1.9 mennessä
– Tamma astutettu 1.7 – 30.8 -> tiineysmaksu maksettava 1.10 mennessä
Tiineysmaksu erääntyy automaattisesti yllämainitun mukaisesti mikäli Oriasema Helasuolle ei toimiteta eläinlääkäritodistusta tamman tiinehtymättömyydestä maksupäivään mennessä. Asiakas sitoutuu huolehtimaan itse tiineysmaksun maksamisesta ajallaan Oriaseman Helasuon nettikaupan kautta tai vaihtoehtoisesti eläinlääkärin todistuksen lähettämisestä tamman tiinehtymättömyydestä maksupäivään mennessä sähköpostitse oriasema@helasuo.fi. Asiakas vastaa siitä että tiineystarkastus on suoritettu maksupäivään mennessä, se ettei tiineystarkastusta ole saatu suoritettua, ei poista maksuvelvollisuutta. Mikäli tiineysmaksua ei ole maksettu yllämainittujen eräpäivien mukaisesti, siirtyy tiineysmaksu laskutus- /perintäpalveluun, mikä aiheuttaa lisäkuluja asiakkaalle.
Orien hypytyspäivät
Hypytyspäivät Helasuon oriasemalla ovat maanantai, keskiviikko sekä perjantai. Poikkeuspäiviä saattaa olla pyhäpäivät, samoin siirtosperman lähetys ei onnistu pyhäpäivinä.
Siirtospermatilaukset
Siirtopermatilaukset tulee tehdä edellisenä päivänä klo 20.00 mennessä numeroon 040 195 1434. Maksa astutusmaksu sekä siirtosperman lähetys-/noutomaksu ennen siemennystä/siirtoa. Myös tilauslomakkeen täytyy olla täytetty ennen ensimmäistä tilausta. Huomioithan hypytyspäivät sekä mahdolliset pyhäpäivät tilausta tehdessäsi.
Siirtosperman lähetys- / noutomaksut
Siirtospermatilauksen jälkeen käy maksamassa siirtosperman lähetyskulut tai noutomaksu Oriaseman Helasuon nettikaupassa. Mikäli tamma astutetaan useamman kerran, on asiakkaan huolehdittava siitä, että jokaista astutuskertaa kohden sperman lähetyskulut / noutomaksut on maksettu ennen tilausta. Asiakas sitoutuu palauttamaan sperman lähetyslaatikon 14vrk sisällä tilauksesta. Palauttamattomasta sperman lähetyslaatikosta peritään hinnaston mukainen lisämaksu asiakkaalta.
Siirtosperman lähetystapa
Siirtosperma lähetetään tarvittaessa Matkahuollon kautta. Matkahuollon toimipisteiden lopettamisen johdosta, siirrot haetaan pysäkeiltä. Asiakas on itse vastuussa, että on ajoissa pysäkillä hakemassa lähetystä. Mikäli hausta myöhästyy, ei lähetystä ole enää mahdollista saada. Mikäli mahdollista, suosittelemme hakemaan siirtosperman suoraan Oriasema Helasuolta.
Eläinlääkärikausi Oriasema Helasuolla
Tuodessasi tamman oriasemalle sovi tulostasi reilusti etukäteen puhelimitse 040 195 1434. Eläinlääkäri laskuttaa suoraan asiakkaalta hinnaston mukaisen eläinlääkärikauden, mikä sisältää ultrauksen ja siemennykset. Maksu ei sisällä erityishoitoja, lääkityksiä, hormonihoitoja. Hinta ei myöskään koske pakaste tai alkiosiirto siemennyksiä. Tuodessasi tamman oriasemalle ilmoitathan tulostasi viimeistään edellisenä päivänä. Huolehdi myös, että tammallasi on voimassa oleva influenssarokotus, mielellään alle puoli vuotta vanha. Suosittelemme rokotusta myös EHV-1 ja EHV-4-virusta vastaan. Muistathan ilmoittaa tamman oman tallin pitopaikkatunnuksen (mikäli et ole sitä ilmoittanut jo tilauslomakkeessa) ja ottaa tamman passin mukaan tuodessasi sen siemennettäväksi oriasemalle. Oriasema Helasuon pitopaikkatunnus on FI000010894817.
Hoitomaksut Oriasema Helasuolla
lmoitamme sinulle kun tammasi on valmis haettavaksi kotiin astutuksesta. Kun lähtöpäivästä sovitaan, laskemme hoitopäivien määrän ja asiakas sitoutuu maksamaan ne Oriaseman Helasuon nettikaupan kautta ennen tamman hakua oriasemalta.
Maksutavat- ja ehdot He’las Shop
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Maksutavat:
Verkkopankki
Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
Collector Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia. Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan rekisteristä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Helashop verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Helashop verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,5 %, luottokustannusten yhteismäärä 402 €, maksettava kokonaismäärä 1 402 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, ja MasterCard SecureCode. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutapana MobilePay, joka on sovelluksessa toimivia palvelu, jolla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
Tilaus- ja toimitusehdot
Tilaaminen
Esittelemme näillä sivuilla varastossa olevia tuotteitamme. Kaikkia tuotteita voit tilata myös puhelimitse myymälästämme. Olemme avoinna arkisin 11 – 17 tai sopimuksen mukaan. Mikäli tilaat tuotteen puhelimitse, suoritetaan maksu silti verkkokaupan kautta.
Helas Shopin verkkokaupassa voivat tehdä ostoksia kaikki vähintään 18-vuotiaat kuluttajat Suomessa. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli et löydä haluamaasi tuotetta verkkosivuiltamme, ota yhteyttä liikkeeseemme. Voimme myös tilata tuotteita, toimitusaika tarkistetaan tilaamisen yhteydessä.
Hinnat
Tuotteen hinta on tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta euroina. Hinta sisältää arvonlisäveron 24% tai 14 %. Pidätämme oikeuden hinnan sekä toimituskulujen muutoksiin.
Ostoskori
Tuotteet, joita voit tilata ostoskorin kautta, ovat yleensä varastossamme heti saatavana. Mikäli tuotteen toimittaminen jostain syystä viivästyy ilmoitamme siitä välittömästi. Tuotteen toimituksen viivästyessä Sinulla on mahdollisuus saada rahat heti takaisin ja perua tilaus. Eli jos tuotetta ei ole heti saatavana, maksamme halutessasi rahat takaisin. Jos haluat yhteydenoton puhelimitse, muista laittaa numerosi tilauksen yhteyteen. Puhelinnumero nopeuttaa tilauksen käsittelyä, jos tilauksessa on ongelmia.
Puhelimitse
Tilatessasi tuotteen puhelimitse tarkastamme tuotteen saatavuuden puhelun aikana.
Toimitus ja toimitusaika
Keräämme, pakkaamme ja lähetämme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pyrimme toimittamaan tilatut tuotteet viimeistään seuraavan kahden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Kun tuotteet on pakattu, lähetämme seurantakoodin sähköpostiisi. Pääset näin seuraamaan lähetyksen kulkua Postin tai Matkahuollon sivuilta ja noutamaan paketin välittömästi sen saavuttua.
Toimituskulut sisältää posti –ja pakkauskulut. Mikäli palautat tuotteen, asiakas maksaa palautuksen postimaksun. Vähennämme sen palautettavan tuotteen hinnasta.
Toimitustavat ja –kulut
- Postipaketti (Suomi)
Nouto lähimmästä postitoimipisteestä 4-7 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Saat ilmoituksen paketin saapumisesta postitoimipaikkaasi. On huomioitavaaa kuitenkin, että Posti ei aina ilmoita saapuneesta lähetyksestä. Siksi suosittelemme seuraamaan lähetyksen kulkua seurantakoodilla, jonka saat sähköpostiin kun tuotteet on pakattu. - Nouto Postin pakettiautomaatista (Suomi)
Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta.
Mikäli paketti ei mahdu SmartPOST -automaattiin, paketti ohjataan lähimpään postitoimipaikkaan. Tarkista saapumisilmoituksesta paketin noutopaikka. - Matkahuollon paketti (Suomi)
Matkahuolto ilmoittaa paketin saapumisesta tekstiviestillä. Matkahuolto varastoi saapuneen paketin kaksi arkipäivää saapumisilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen Matkahuolto perii varastointimaksun. Varastointimaksun maksaa tilaaja, emme vastaa varastointimaksusta. - Nouto Helas Shopista 0,00 euroa
Helas Shop
Tölmäntie 161
09120 Karjalohja
Avoinna arkisin 11 – 17Mikäli noudat tuotteet liikkeestä, odota varmistustamme, että tuotteet ovat valmiina ja saatavilla!
Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa postista tai matkahuollosta, palautuu lähetys meille. Tällöin meillä on oikeus periä meille aiheutuneet 8 euron lähetyskulut tilaajalta, vaikka lähetyskulut olisivatkin tilatessa tuotteeen olleet ilmaiset.
Toimitus muihin EU-maihin alk. 40 €
Tällöin tuotteen tulee olla maksettu luottokortilla ennen kuin lähetämme sen.
Vaihto ja palautus
Kaikilla tuotteillamme on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteiden vaihdosta ja palautuksesta voit ilmoittaa meille etukäteen sähköpostilla, tämä nopeuttaa käsittelyä tuotteiden saavuttua meille ja voimme myös varata mahdollisen vaihtotuotteen odottamaan. Emme vastaanota palautuksia, jos tuotetta on käytetty, se on likainen tai tuotteen laput puuttuvat tuotteesta. Huomioithan myös, että tuotteen alkuperäiset laatikot/pakkaus muovit tulee olla vahingoittumattomat.
Vaihdamme ja otamme vastaan palautuksena ainoastaan käyttämättömät, siistissä alkuperäispakkauksessa ja siistillä alkuperäisetiketillä varustetut puhtaat sekä myyntikelpoiset tuotteet. Jos olemme itse lähettäneet väärän tuotteen, maksamme kaikki lähetyksistä aiheutuneet kulut.
Mikäli tuote palautetaan, maksamme takaisin ainoastaan tuotteen hinnan vähenettynä tuotteen palautuksesta aiheutuneista postikuluista.
Palautusosoite:
Oriasema Helasuo
Tölmäntie 161
09120 Karjalohja
Muista liittää palautukseen mukaan yhteystietojesi lisäksi pankkiyhteystietosi, jotta voimme palauttaa tuotteista maksetut rahat takaisin. Emme maksa takaisin tuotteen lähetyksestä aiheutuvia kuluja. Maksamme hyvitykset viimeistään 30 vuorokauden kuluttua palautuksesta.
Maksun palauttamiseen tarvitsemme nimi- ja osoitetietonne sekä tilinumeronne, koska maksamme rahat tilillesi palautuksesta. Tämä siksi, että perimme toimitusehdoissamme mainitun postimaksun palautuksista.
Mikäli olemme lähettäneet väärän tai viallisen tuotteen vaihdamme sen ilman lisäkuluja. Viallisista ja väärin lähetetyistä tuotteista tulee huomauttaa seitsemän (7) päivän aikana tuotteen vastaanottamisesta.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä meille välittömästi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.